que investiga.
que descobreix
que manifesta la seva opinió.
que crea.
que aprén de i amb els altres.
que es qüestiona les coses. d'esperit crític.
que sap. capaç d'entendre el món i els seus codis (llegir, escriure, els codis numèrics...).
capaç d'entendre's a ell/a els/les altres.
que comparteix les seves emocions, sentiments.
quina és la base teòrica de referència que fonamenta les pràctiques educatives a les nostres aules i que pretén donar resposta a la necessitat de l'infant d'entendre i de situar-se en el món?
COMUNITAT D'APRENENTATGE
que vincula el professorat, les famílies, i els agents educatius de l'entorn amb accions adreçades a l'èxit educatiu de tot l'alumnat i la superació dels conflictes.
APRENENTATGE DIALÒGIC
Inclou totes les veu. Un diàleg igualitari on totes les propostes són analitzades i negociades. Una aula entesa com un espai de comunicació.
APRENENTATGE COOPERATIU
Ens organitzem en grups socials heterogenis on s'asseguri al màxim la participació equitativa i la interacció simultània entre l'alumnat, amb una doble finalitat, la construcció d'aprenentatges i aprendre a treballar en equip.
PERSPECTIVA EDUCATIVA DELS PROJECTES DE TREBALL
Pràctiques educatives orientades a la construcció d'aprenentatges significatius, dotades de sentit, basades en situacions reals, objectes reals, fenomens reals i complexos relacionats amb els continguts curriculars i les inquietuds dels infants.
Processos d'indagació que tenen recorreguts imprevistos.
com ho fem?: entorn de vida d'aula cultural.